Ga direct naar inhoud

Uw afspraakbevestiging digitaal ontvangen

Gepubliceerd op: 22 mei 2025

U kunt bij ons digitaal, via uw e-mail, uw afspraakbevestiging ontvangen. Ook als uw afspraak wordt verplaatst, ontvangt u hiervan een e-mail. In de mail verwijzen we u naar MijnSKB. Daar vindt u alle belangrijke informatie rondom uw afspraak. Helpt u ons jaarlijks 460.000 papieren brieven minder te versturen? Stel dan uw profiel in op ‘digitaal’. Klik hier om te kijken hoe u dit doet.

Stap 1: U ontvangt een e-mail 
Als er een afspraak voor u is ingepland bij één van onze poliklinieken, ontvangt u in uw e-mail direct uw afspraakbevestiging. In de e-mail verwijzen we u naar MijnSKB voor meer informatie over uw afspraak. Daar vindt u bijvoorbeeld belangrijke informatie over wat u moet meenemen of eventuele folders of vragenlijsten ter voorbereiding op uw afspraak.  

Stap 2: Log in bij MijnSKB
Op de homepagina van MijnSKB, ziet u uw toekomstige afspraken. Klik op de afspraak om uw afspraak te bekijken. 

Stap 3: Afspraakinformatie bekijken 
Als u op uw afspraak klikt, vindt u alle infromatie rondom uw afspraak. Voor een totaal overzicht van uw afspraken gaat u het menu naar 'Afspraken' > 'Overzicht afspraken'. Klik hier voor meer informatie.

Uw afspraakoverzicht

Goed om te weten

E-mailberichten van het SKB hebben als afzender noreply@skbwinterswijk.nl. Heeft u geen e-mail ontvangen? Kijk dan in uw spambox/ ongewenste e-mail. 

Tip: gebruik de app HiX patiënt!

Sinds kort kunt u gemakkelijk via uw mobiele telefoon of tablet inloggen bij MijnSKB. Zo heeft u informatie over uw afspraken altijd bij de hand! Klik hier voor informatie over het installeren en koppelen van de app.

Vragen?

Heeft u vragen over de digitale afspraakbevestiging? Bekijk dan onze veelgestelde vragen hieronder. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ons.

Heeft u algemene vragen over digitale zorg? Wist u dat elke dinsdagmiddag van 14.00 – 16.00 uur het DigiTaalhuis aanwezig is in de centrale hal van ons ziekenhuis? Zij kunnen u helpen bij ‘digitale’ vraagstukken. Of kijk naar digitale informatiepunten bij u in de buurt

Algemene vragen
add

Vanaf wanneer ontvang ik een digitale afspraakbevestiging?

Als u uw profiel op 'digitaal' heeft gezet, ontvangt u vanaf 11 juni uw afspraakbevestiging digitaal. Let op: als u voor digitaal kiest is het belangrijk dat er altijd een e-mailadres is ingevuld en toestemming op 'ja' staat. Klik hier voor meer informatie over hoe u uw profiel op digitaal zet en toestemming geeft.

Van welke poliklinieken ontvang ik een digitale afspraakbevestiging?

U ontvangt van alle poliklinieken een digitale afspraakbevestiging. Let op: voor (dag)opnames en operaties ontvangt u geen digitale afspraakbevestiging.

Wanneer ontvang ik de digitale afspraakbevestiging?

U ontvangt direct na het inplannen van de afspraak de digitale afspraakbevestiging. 

Wie is de afzender van de e-mailberichten? 

De afzender is noreply@skbwinterswijk.nl. 

Ik heb geen e-mail ontvangen. Wat nu?

Controleer eerst uw spam of ongewenste e-mail. Als u na 24 uur nog geen mail heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met de polikliniek waar u onder behandeling bent en kunnen wij u de e-mail opnieuw versturen.

Hoe kan ik toestemming geven voor het ontvangen van een digitale afspraakbevestiging?

In MijnSKB onder het kopje ‘Mijn gegevens’ staat ‘Contactwensen’. Daar kunt u kiezen voor de optie ‘Digitaal’ of ‘Op papier'. Let op: als u voor digitaal kiest is het belangrijk dat er altijd een e-mailadres ingevuld is en toestemming op 'ja' staat. Klik hier voor meer informatie.

Ontvang ik ook nog een herinnering vlak voor mijn afspraak?

Ja, u ontvangt drie werkdagen van tevoren een herinnering zoals u van ons gewend bent.

Ik heb zelf een afspraak gemaakt via MijnSKB. Krijg ik dan ook een e-mail?

Ja, u ontvangt daarvan direct een e-mail. 

Krijg ik ook een e-mail als mijn afspraak wordt verplaatst?

Ja, dan ontvangt u van ons een e-mail.

Krijg ik ook een e-mail als mijn afspraak wordt geannuleerd?

Nee, dan wordt u altijd door ons gebeld.

Ik krijg te veel e-mails, kan ik dat aanpassen?

U kunt dit helaas zelf niet aanpassen. We informeren u alleen als de informatie voor u belangrijk is. Dit gaat om bijvoorbeeld een afspraakbevestiging, maar ook als er iets voor u klaarstaat in MijnSKB zoals een folder of vragenlijst. 

Waarom vind ik in de e-mail niet meer informatie over mijn afspraak?

Dit is vanwege uw eigen privacy. We verwijzen u naar MijnSKB waar u alle informatie over uw afspraak kunt vinden.

Afspraak verzetten of annuleren
add

Hoe lang van tevoren kan ik mijn afspraak verzetten of annuleren?

Bent u verhinderd? Neem dan uiterlijk 24 uur vóór uw afspraak contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent. Onze collega’s plannen graag een nieuwe afspraak voor u in.

Hoe kan ik een afspraak verzetten of annuleren?

U kunt contact opnemen met de polikliniek waar u onder behandeling bent. Onze collega's plannen graag een nieuwe afspraak voor u in.

Direct naar