Ga direct naar inhoud

MijnSKB: Nu ook te bekijken in een app

Snel en makkelijk inloggen via uw mobiele telefoon of tablet

Gepubliceerd op: 22 april 2025

Snel en makkelijk inloggen bij MijnSKB op uw tablet of mobiele telefoon? Dit kan met de app ‘HiX Patiënt'. Zo heeft u altijd uw medische gegevens in MijnSKB makkelijk en snel bij de hand. Denk bijvoorbeeld aan gegevens over uw afspraken, uitslagen of medicatie.  

Waarom is deze app handig voor u?

  • U heeft altijd en overal makkelijk toegang tot MijnSKB via een app op uw mobiele telefoon of tablet.
  • Meerdere patiëntportalen (zoals MijnMST) via één app. Dit is handig als u naast het SKB onder behandeling bent in een ander ziekenhuis.
  • Eenmalige inloggen met uw persoonlijke DigiD. Daarna kunt u eenvoudig inloggen met een persoonlijke inlogcode.

De app installeren en inloggen

1. Installeer de app
Download de app HiX Patiënt in de appstore op uw telefoon. Zoek in de appstore op: HiX Patiënt en download de app.

2. Open de app
Ga naar de app HiX Patiënt op uw telefoon en open deze.
 
3. Kies een persoonlijke inlogcode
De app vraagt u om een persoonlijke vijfcijferige inlogcode te kiezen. Voer uw code in. Bevestig deze door de code nogmaals in te voeren. Onthoud de code goed. Hiermee kunt u in het vervolg inloggen in de app HiX Patiënt waarmee u toegang heeft tot MijnSKB.

4. Koppelen met MijnSKB
Zorg dat u deze webpagina (link) ook op een ander apparaat heeft geopend dan uw mobiele telefoon en houd de QR-code om te koppelen zichtbaar in het scherm. Klik op de app op het plusje +. Daarna klikt u op de scanknop. Scan de QR-code hieronder. U komt op de inlogpagina van MijnSKB. Klik vervolgens op inloggen.

5. Log in met uw DigiD
Log met uw DigiD in bij MijnSKB. Volg de stappen op het scherm. Klik op activeren. Inloggen met DigiD is eenmalig. In het vervolg kunt u inloggen met de persoonlijke inlogcode die u heeft aangemaakt. 

6. De app is klaar voor gebruik
Na het koppelen en inloggen verschijnt het logo van MijnSKB op het scherm. De app is nu klaar voor gebruik. Vanaf nu kunt u via deze app naar MijnSKB. Voer uw inlogcode in, selecteer MijnSKB en u bent ingelogd.

Heeft u vragen over de app HiX Patiënt?

Bekijk of uw vraag tussen de veelgestelde vragen hieronder staat. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op

Heeft u algemene vragen over digitale zorg? Wist u dat elke dinsdagmiddag van 14.00 – 16.00 uur het DigiTaalhuis aanwezig is in de centrale hal van ons ziekenhuis? Zij kunnen u helpen bij algemene digitale vraagstukken zoals inloggen met DigiD of bij MijnSKB. Of kijk naar digitale informatiepunten bij u in de buurt

De app HiX Patiënt installeren en koppelen
add

Met welke QR-code kan ik de app koppelen?

Via deze QR-code kunt u de app koppelen aan MijnSKB:

Zorg dat u deze webpagina (link) ook op een ander apparaat heeft geopend dan uw mobiele telefoon en houd de QR-code om te koppelen zichtbaar in het scherm. 

Het lukt mij  niet om de QR-code te scannen. Wat moet ik doen?

De app moet toestemming hebben om uw camera te gebruiken. Dit regelt u via de instellingen op uw telefoon of tablet.

Hoe kan ik een nieuw of ander ziekenhuis koppelen?

Heeft u een online dossier bij een ander ziekenhuis en gebruiken zij ook de app HiX Patiënt? In de app kunt u via het plusje onderin de app een nieuw ziekenhuis koppelen. Vraag dan bij dat ziekenhuis om de QR-code.

Hoe kan ik een gekoppeld ziekenhuis verwijderen?

Een gekoppeld ziekenhuis kunt u verwijderen vanuit het startscherm. Houdt het logo van het ziekenhuis langer ingedrukt. Wacht vervolgens tot de optie ‘verwijderen’ verschijnt, waarmee u het ziekenhuis kunt verwijderen van het startscherm.

Waarom krijg ik de melding dat ik de app niet kan installeren?

Dit kan te maken hebben met de systeemeisen die door Android en Apple aan de app zijn gesteld. Zorg ervoor dat uw telefoon altijd is bijgewerkt naar de laatste software update. Als u deze melding na de update nog steeds krijgt, dan is uw telefoon te oud voor deze app. Log in dat geval in op MijnSKB via de website: mijnskb.skbwinterswijk.nl. 

Waarom krijg ik in de HiX patiënt app een melding dat het portaal niet beschikbaar is?

Het kan zijn dat uw gegevens nog niet bekend zijn in het SKB. Dit kunt u doorgeven bij de balie van de polikliniek waar u onder behandeling bent of bij de receptie in de centrale hal. 

Inloggen
add

Hoe log ik in bij de app HiX Patiënt?

U logt eenmalig in met uw DigiD om MijnSKB te koppelen in de app. Na de eerste keer kunt u inloggen met een zelfgekozen inlogcode. Zo logt u snel en gemakkelijk overal in. 

Hoe kan ik mijn zelfgekozen inlogcode wijzigen?

Bij het inloggen in de app is er onder het invoeren van de inlogcode de mogelijkheid om de inlogcode opnieuw in te stellen. Let op: hiermee worden ook alle gekoppelde ziekenhuizen verwijderd. Na het instellen van een nieuwe inlogcode dient u deze weer opnieuw toe te voegen.

Ik ben mijn inlogcode vergeten, wat nu?

Bij het openen van de app kunt u kiezen voor ‘inlogcode opnieuw instellen'. Door hier op te klikken worden alle instellingen en gekoppelde zorginstellingen verwijderd. U kunt dan een nieuwe inlogcode instellen, opnieuw DigiD account koppelen en alle zorginstellingen opnieuw koppelen.

Ik kan ineens niet meer inloggen in de app. Hoe kan dat?

Dat is vervelend. Als u lange tijd niet actief bent geweest in de app, komt het soms voor dat u wordt uitgelogd. We adviseren u om de app opnieuw te koppelen. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op.  

Kan ik ook inloggen voor mijn naaste of mijn kind?

Er kan maar één persoon via DigiD worden aangemeld in de app HiX Patiënt. Als u wilt inloggen voor iemand anders, dan doet u dit via mijnskb.skbwinterswijk.nl

Algemene vragen over de app HiX Patiënt
add

Wat kan ik allemaal zien in de app?

De app is qua inhoud hetzelfde als het patiëntportaal MijnSKB, maar is makkelijker te gebruiken op uw telefoon of tablet. Met de app kunt u makkelijk en snel inloggen met een zelfgekozen inlogcode en heeft u de afspraken van het SKB en andere ziekenhuizen waar u patiënt bent overzichtelijk bij elkaar.

Kan ik ook afspraken bij andere ziekenhuizen zien in de app?

Ja, u kunt afspraken bij andere ziekenhuizen (zoals MST of ZGT) zien als u daar ook patiënt bent en zij ook de app HiX Patiënt gebruiken. Zo kunt u al uw afspraken inzien via één app.

Kan ik meerdere ‘accounts’ tegelijk weergeven in de app? Bijvoorbeeld van mijzelf en mijn kind?

Er kan maar één persoon via DigiD worden aangemeld in de app HiX Patiënt. Als u wilt inloggen voor iemand anders, dan doet u dit via MijnSKB op de website via mijnskb.skbwinterswijk.nl

Wat biedt de HiX Patiënt app extra ten opzichte van het patiëntportaal MijnSKB?

In de app zie je dezelfde informatie als in het online zorgportaal MijnSKB, maar is makkelijker te gebruiken op uw telefoon of tablet. Met de app kunt u snel en makkelijk inloggen met een zelfgekozen inlogcode. De app toont informatie van het SKB en andere ziekenhuizen waar u patiënt bent overzichtelijk bij elkaar.

Kan de app pushberichten versturen?

Nog niet. Chipsoft de leverancier van de app, is wel volop bezig met ontwikkeling. Als er nieuwe informatie voor u klaar staat, ontvangt u daar altijd een e-mail van.

Moet ik betalen voor de app?

Nee, de app is gratis.

Waarom heet het HiX app/ wat is HiX?

HiX is van softwareleverancier ChipSoft en is ons elektronisch patiëntendossier. 

Privacy & Veiligheid
add

Is de app veilig?

Ja, dat is veilig. Bij de eerste keer inloggen, gebruikt u uw DigiD. Daarna gebruikt u steeds een inlogcode die u zelf heeft gekozen. Er worden geen gegevens uit de app opgeslagen op uw telefoon of tablet. Wij raden u aan uw telefoon of tablet nooit onbewaakt achter te laten. Deel ook geen geheime gegevens met anderen, zoals wachtwoorden en pincodes.

Lees hier ook het privacy statement van Chipsoft, de ontwikkelaar van de HiX Patiënt-app.

Wat moet ik doen als mijn mobiele telefoon met de HiX patiënt app erop is gestolen?

Uw app is beveiligd met een persoonlijke inlogcode. Zonder juiste inlogcode is uw dossier niet beschikbaar. Na herhaaldelijk aantal foute inlogpogingen wordt de data in de app ook gewist. 

Direct naar