Dit is een Santiz ziekenhuis   ●   Samen voor een vitale Achterhoek: Santiz
  • Home
  • Mijn SKB
  • SKBaby
  • Print
  • contact

Mijn SKB

Uw persoonlijke online zorgportaal

Het Streekziekenhuis Koningin Beatrix (SKB) wil niet alleen nu, maar ook op langere termijn aan uw zorgvraag voldoen. Uw rol als patiënt verandert. U heeft steeds meer regie en op afstand controle over uw eigen zorg. Vanaf 1 januari 2020 krijgt u vanuit de overheid het recht om uw medisch dossier digitaal in te zien. Maar wist u dat dit nu al mogelijk is bij het SKB? Via uw persoonlijke online zorgportaal... Mijn SKB!


Inloggen op Mijn SKB

Log in door hieronder op het paarse logo 'Mijn SKB' te klikken.
Logt u voor de eerste keer in*?


Mijn SKB inlogbutton

*U kunt alleen inloggen als u een DigiD met sms-functie heeft of de DigiD app.
Heeft u nog niet eerder ingelogd in Mijn SKB of is het een tijd geleden dat u voor het laatst gebruik heeft
         gemaakt van Mijn SKB? Controleer bij 'Mijn gegevens' uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres. Dan weten
         wij zeker dat wij u
altijd kunnen bereiken. Kloppen uw gegevens niet (meer)? Geef dit dan door bij de receptie in de
         centrale hal van het SKB.

 

Snel naar:

- Wat is mijn SKB?
- Waarvoor kunt u Mijn SKB gebruiken?
- Welke voordelen biedt Mijn SKB?
- Wat heeft u nodig voor toegang in Mijn SKB?
- Hoe logt u in op Mijn SKB?
- Tips voor uw en onze veiligheid
- Meer informatie over Mijn SKB
- Heeft u vragen?

 

Wat is Mijn SKB?
Mijn SKB is uw persoonlijke online zorgportaal. Met Mijn SKB kunt u in een beveiligde omgeving gedeeltes van uw medisch dossier van ons ziekenhuis inzien.

 

Waarvoor kunt u Mijn SKB gebruiken?
Als patiënt van het SKB heeft u 24 uur per dag, 7 dagen per week online toegang tot uw persoonlijke online zorgportaal Mijn SKB. Met Mijn SKB kunt u:

- (een deel van) uw medisch dossier inzien;
- uitslagen van onderzoeken bekijken;
- uw afsprakenoverzicht bekijken;
- vragenlijsten digitaal invullen en verzenden;
- patiëntbrieven bekijken die het SKB heeft verzonden naar u, uw huisarts of een andere zorgverlener (vanaf 9 maart
  2017).


...waar en wanneer het u het beste uitkomt.

Vanaf 1 oktober 2019 heeft Mijn SKB extra mogelijkheden waardoor uw persoonlijke online zorgportaal nóg
         vollediger is. Een aantal extra mogelijkheden zijn: het inzien van behandelverslagen van poliklinische en klinische
         consulten met uw arts, het inzien van het verpleegkundig dossier en online wijzigingen doorgeven en vragen stellen
         via een E-consult.
Heeft u nog niet eerder ingelogd in Mijn SKB of is het een tijd geleden dat u voor het laatst gebruik heeft gemaakt van
         Mijn SKB? Controleer bij 'Mijn gegevens' uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres. Dan weten wij zeker dat
         wij u altijd kunnen bereiken.

 

Welke voordelen biedt Mijn SKB?

- U kunt zich beter verdiepen in uw gezondheid, uw aandoening en de behandeling;
- U kunt zich beter voorbereiden op een gesprek met uw arts;
- U  kunt uw dossier doornemen en onjuistheden signaleren, zoals een verkeerd adres, gewijzigde zorgverzekeraar of
  medicijnen die u mist
in uw medicijnenoverzicht;
- U kunt online, wanneer het u uitkomt, vragenlijsten invullen. Dit gaat om vragenlijsten die u voorafgaand aan uw
  polikliniekbezoek moet
invullen. Bijvoorbeeld een vragenlijst over bijwerkingen van medicijnen of in hoe verre u last
  heeft van een behandeling;
- U kunt verslagen en andere informatie thuis nog eens rustig nalezen;
- U denkt mee over en beslist samen met uw arts de voor u geschikte behandeling;
- Volledige openheid van ons ziekenhuis naar u als patiënt.

 

Wat heeft u nodig voor toegang in Mijn SKB?

Bent u patiënt (geweest) bij het SKB en bent u 16 jaar of ouder? Dan kunt u gebruik maken van Mijn SKB. Hiervoor heeft u het volgende nodig:


1. een DigiD code* met sms-functie of de DigiD app;

2. een mobiele telefoon om de sms-code te ontvangen of een smartphone om in te loggen met de DigiD app;

3. een computer, laptop of tablet met een internetverbinding. Op dit moment kunt u Mijn SKB nog niet gebruiken met
    een smartphone.


*Heeft u geen DigiD code? U vraagt uw DigiD zelf aan via www.digid.nl.
          Als u wel een DigiD heeft, maar zonder sms-functie, dan kunt u dit uitbreiden via uw instellingen op www.digid.nl.

 

Hoe logt u in bij Mijn SKB?

1. Klik op het paarse logo 'Mijn SKB' bovenaan deze pagina;

2. U komt op het DigiD inlogscherm. Klik op 'inloggen';

3. Kies voor de optie die voor u van toepassing is;

4. Kiest u voor 'met de DigiD app'? Vul dan de code in die u in uw DigiD app ziet. Een instructie voor het inloggen met de
    DigiD app ziet u in
onderstaande video.
    Kiest u voor 'met een controle via sms'? Vul dan uw gebruikersnaam en wachtwoord in. U ontvangt een sms-code op
    uw telefoon. Deze vult u
in op uw computer, laptop of tablet.

5. U bent nu ingelogd in Mijn SKB.


Video 'Inloggen met de DigiD app'

Tips voor uw en onze veiligheid

Het SKB vindt uw privacy belangrijk en daarmee ook de beveiliging van uw (medische) gegevens online. Mijn SKB is een beveiligde omgeving. U logt in met uw DigiD en als extra beveiliging heeft u ook een DigiD sms-code of de DigiD app nodig om in te loggen. U kunt zelf ook veel doen om uw gegevens in Mijn SKB te beschermen:

- Log altijd uit als u klaar bent met Mijn SKB*.
- Houd uw inlognaam en wachtwoord voor uzelf. Deel ze niet met anderen!
- Bewaar uw inlognaam en wachtwoord op een veilige plek.
- Sla uw inloggegevens niet in uw computer op.


 *Om veiligheidsredenen wordt u automatisch uitgelogd als u 15 minuten lang niets doet in Mijn SKB. Gegevens die
             niet zijn opgeslagen gaan dan verloren.


Meer informatie over Mijn SKB

- Korte handleiding van Mijn SKB.
- Uitgebreide handleiding van Mijn SKB.
- Veelgestelde vragen over Mijn SKB.
- DigiD.

 

Heeft u vragen?

- Heeft u vragen over Mijn SKB? In Mijn SKB vindt u meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen. U kunt uw
  vraag ook per e-mail
sturen naar mijn@skbwinterswijk.nl of contact opnemen met het SKB, telefoonnummer
  088 055 43 40.
- Heeft u vragen over inloggen met DigiD? Neem dan contact op met DigiD via www.digid.nl/contact of bel naar
  088 123 65 55 (op werkdagen
tussen 8.00 en 22.00 uur).
- Heeft u een zorginhoudelijke vraag over een verslag of uitslag? Bespreek dit dan tijdens uw volgende afspraak met uw
  zorgverlener.

 

Naar boven

‹ Terug

ontwikkeling en realisatie: HPU internet services