A A A

Patiënttevredenheid

Heeft u tips of opmerkingen waarmee wij onze zorg of dienstverlening verder kunnen verbeteren? U kunt dit melden aan de balie van de polikliniek of via patienttevredenheid@skbwinterswijk.nl. Uw feedback wordt zeer gewaardeerd. Om de kwaliteit van onze zorg te verbeteren, houden we regelmatig tevredenheidsonderzoeken onder patiënten, verwijzers en/of medewerkers. De tevredenheidsonderzoeken zijn anoniem en nooit naar een individuele patiënt te herleiden. Dit doen wij op verschillende manieren, zoals:

Patiënttevredenheidsonderzoek

Omdat we uw ervaring over onze zorg- en dienstverlening belangrijk vinden, houden we regelmatig patiënttevredenheidsonderzoeken op de poliklinieken en de verpleegafdelingen. Dat doen we via SKBradar, een online hulpmiddel voor patiënttevredenheidsonderzoeken. Twee keer per jaar vragen we patiënten van de poliklinieken en afdelingen gedurende een bepaalde periode om de vragenlijst digitaal in te vullen. Bent u niet gevraagd of bent u in een andere periode voor een afspraak of opname in ons ziekenhuis geweest, dan kunt u uw ervaring ook delen via Uw ervaring in het SKB.

ZorgkaartNederland

Op www.zorgkaartnederland.nl geven patiënten hun mening over hoe zij de zorg hebben ervaren. Er is een mogelijkheid om anoniem uw mening te geven over uw zorgverlener in het SKB en/of over het SKB als zorgorganisatie. Met deze waarderingen krijgen wij (en andere patiënten) inzicht in de patiëntervaringen. Daarnaast geeft het aan op welke punten we de zorg nog verder kunnen verbeteren. Hoe meer waarderingen op ZorgkaartNederland worden geplaatst, hoe betrouwbaarder de gegevens zijn. Wij stellen het daarom zeer op prijs als patiënten hun ervaringen willen delen. In de footer van deze website, helemaal onderaan de pagina, ziet u het actuele gemiddelde cijfer voor het SKB over de afgelopen maanden.

Telefonisch ontslaggesprek

Indien een patiënt opgenomen is geweest op één van de verpleegafdelingen van het SKB, wordt hij of zij binnen 72 uur na thuiskomst gebeld door de afdelingsverpleegkundige. In dit gesprek wordt onder andere gevraagd naar de mening over de geboden kwaliteit van zorg. Als uit dit gesprek verbeterpunten naar voren komen, worden deze op afdelingsniveau besproken en uitgevoerd.

Patiënten geven aan dit gesprek erg prettig te vinden. Ze ervaren deze betrokkenheid na ontslag uit het ziekenhuis als een extra service. De patiënt krijgt bijvoorbeeld nog extra informatie over de leefregels of het gebruik van pijnstillers.

CQ index

Deelname aan de CQ index van zorgverzekeraars. De afkorting CQ-index of CQI staat voor Consumer Quality Index. De CQ-index meet ervaringen van patiënten met hun zorgverlener.

Direct naar
Goed, veilig & gastvrij