Ga direct naar inhoud

Mijn SKB is vernieuwd

4 september 2023 - Vanaf 1 september: nieuwe versie van ons Elektronisch Patiëntendossier

Gepubliceerd op: 04 september 2023

De afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest met het vernieuwen van ons Elektronisch Patiëntendossier (EPD). Achter de schermen is alles klaargezet en uitvoerig getest en vanaf 1 september is deze nieuwe versie beschikbaar. U kunt de verandering zien in Mijn SKB, dat ziet er vanaf nu anders uit dan u gewend bent.

Voordelen MijnSKB

U kunt in MijnSKB veel zaken zelf regelen en inzien. Het is bijvoorbeeld mogelijk om (delen) van uw medisch dossier in te zien en u kunt uitslagen van onderzoeken bekijken. Daarnaast staan uw afspraken in MijnSKB en u kunt vragen stellen aan uw zorgverlener via een e-consult. 

Met de nieuwe versie van MijnSKB kunnen we op digitaal gebied nog meer dan in de oude versie. Eén van die zaken is dat we bij de afspraakbevestiging meteen folders kunnen klaarzetten met informatie over uw behandeling. U kunt deze dus altijd en overal bekijken als u inlogt in MijnSKB.

Controleer uw gegevens en toestemmingen in Mijn SKB

Om ervoor te zorgen dat MijnSKB zo goed mogelijk werkt, vragen we uw hulp. Wilt u na 1 september de volgende stappen doorlopen?

Stap 1: Log in op MijnSKB
Ga naar www.mijnskb.nl, klik op 'inloggen MijnSKB' en log in op MijnSKB. Dit kunt u doen met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag deze dan aan via www.digid.nl.

Stap 2: Controleer uw gegevens
Na het inloggen, krijgt u de vraag of uw gegevens nog kloppen. Het gaat hier bijvoorbeeld om uw e-mailadres en uw adresgegevens. Als ze kloppen, kunt u dit aangeven. Klopt er iets niet? Dan kunt u dit heel gemakkelijk aanpassen in MijnSKB.

Stap 3: Toestemming geven
Voor sommige zaken rondom uw behandeling hebben we toestemming van u nodig. We vragen u in MijnSKB bijvoorbeeld of uw huisarts mag meekijken in uw dossier en of we gegevens mogen delen met andere ziekenhuizen. Dat is bijvoorbeeld handig in het geval van een verhuizing. Dan kan het andere ziekenhuis uw dossier opvragen en hoeft u niet alles opnieuw te vertellen aan een andere arts. Als u inlogt in MijnSKB, kunt u toestemming geven voor deze en een aantal andere zaken. Meer informatie over toestemmingen kunt u lezen in de folder 'toestemming voor het digitaal uitwisselen van uw medische gegevens'.

Stap 4: Mogen wij digitaal met u communiceren?
Met de nieuwe versie van het EPD kunnen we u onder meer een digitale afspraakbevestiging sturen. Of een digitale folder klaarzetten over uw aankomende behandeling. Als u graag wil dat wij digitaal met u communiceren, kunt u dit aangeven in MijnSKB.

Heeft u hulp nodig bij deze 4 stappen? Kom dan tijdens u eerstvolgende bezoek iets eerder naar het ziekenhuis, dan helpen we u graag! U kunt hiervoor terecht bij de receptie in de centrale hal of bij de polikliniek waar u een afspraak heeft.

Direct naar