• Home
  • Print
  • contact
  • Blog
  • Zorgverlenerslogin
Goed, veilig en gastvrij

Patiënttevredenheid

Om de kwaliteit van onze zorg te verbeteren, houden we regelmatig tevredenheidsonderzoeken onder patiënten, verwijzers en/of medewerkers. Dit doen wij op verschillende manieren, zoals:

ZorgkaartNederland
Op www.zorgkaartnederland.nl geven patiënten hun mening over hoe zij de zorg hebben ervaren. Er is een mogelijkheid om anoniem uw mening te geven over uw zorgverlener in het SKB en/of over het SKB als zorgorganisatie. Met deze waarderingen krijgen wij (en andere patiënten) inzicht in de patiëntervaringen. Daarnaast geeft het aan op welke punten we de zorg nog verder kunnen verbeteren. Hoe meer waarderingen op ZorgkaartNederland worden geplaatst, hoe betrouwbaarder de gegevens zijn. Wij stellen het daarom zeer op prijs als patiënten hun ervaringen willen delen. In de footer van deze website, helemaal onderaan de pagina, ziet u het actuele gemiddelde cijfer voor het SKB over de afgelopen maanden.

Telefonisch ontslaggesprek
Indien een patiënt opgenomen is geweest op één van de verpleegafdelingen van het SKB, wordt hij of zij binnen 72 uur na thuiskomst gebeld door de afdelingsverpleegkundige. In dit gesprek wordt onder andere gevraagd naar de mening over de geboden kwaliteit van zorg. Als uit dit gesprek verbeterpunten naar voren komen, worden deze op afdelingsniveau besproken en uitgevoerd.

Patiënten geven aan dit gesprek erg prettig te vinden. Ze ervaren deze betrokkenheid na ontslag uit het ziekenhuis als een extra service. De patiënt krijgt bijvoorbeeld nog extra informatie over de leefregels of het gebruik van pijnstillers.

CQ index
Deelname aan de CQ index van zorgverzekeraars. De afkorting CQ-index of CQI staat voor Consumer Quality Index. De CQ-index meet ervaringen van patiënten met hun zorgverlener.

Patiënttevredenheidsonderzoek
Regelmatig voeren we een patiënttevredenheidsonderzoek (PTO) uit. Dit doen we op verschillende manieren:

  • PTO zuil: via deze zuil vragen wij patiënten om een korte vragenlijst in te vullen. De zuil rouleert over de poliklinieken en wordt geplaatst voor een periode van drie weken. De rapportcijfers zijn na afloop van het onderzoek zichtbaar op de betreffende polikliniek. De ervaringen met deze PTO zuil zijn erg positief.
  • Online vragenlijst: met de komst van de PTO zuil, geven de online vragenlijsten geen extra informatie meer. De online vragenlijst wordt daarom alleen nog ingezet wanneer dit wordt gevraagd door een visitatiecommissie.


Voor alle tevredenheidonderzoeken geldt dat meningen en uitspraken geanonimiseerd worden vastgelegd en daarom nooit naar een individuele patiënt zijn te herleiden. Elk kwartaal publiceren wij de meest recente resultaten van de tevredenheidsonderzoeken.

Deel deze pagina op:

Google+

‹ Terug

RSS icon Actueel
06 jul 2017

Patiëntgerichte zorg in SKB scoort wederom roze lintje

Streekziekenhuis Koningin Beatrix (SKB) ontving afgelopen week wederom het roze lintje van Borstkankervereniging Nederland (BVN). Dit  lintje staat symbool voor het voldoen aan de normen die Bors..


02 jul 2017

Santiz verbindt het Slingeland Ziekenhuis en het Streekziekenhuis Koningin Beatrix

Santiz is de nieuwe naam voor de overkoepelende organisatie van het Streekziekenhuis Koningin Beatrix en het Slingeland Ziekenhuis. Op 1 juli 2017 werd de naam op feestelijke wijze bekendgemaakt. Met ..


Blog icon Blog
Patiëntgerichte zorg in SKB scoort wederom roze lintje
06-07-2017

Patiëntgerichte zorg in SKB scoort wederom roze lintje

Streekziekenhuis Koningin Beatrix (SKB) ontving afgelopen week wederom het roze lintje van Borstkankervereniging Nederland (BVN). Dit  lintje staat symbool voor het voldoen aan de normen die Borstkankervereniging...

Online inzicht in uw medische gegevens via Mijn SKB
08-03-2017

Online inzicht in uw medische gegevens via Mijn SKB

Vanaf 9 maart 2017 kunnen patiënten van 16 jaar of ouder, inzage krijgen in hun medische gegevens via de beveiligde internetomgeving Mijn SKB. Door met uw DigiD code met sms-functie in te loggen op Mijn SKB, kunt u...

ontwikkeling en realisatie: HPU internet services
Privacy  |  Disclaimer  |  Sitemap