Dit is een Santiz ziekenhuis   ●   Samen voor een vitale Achterhoek: Santiz
  • Home
  • Mijn SKB
  • Print
  • contact
  • Zorgverlenerslogin

Patiënttevredenheid

Heeft u tips of opmerkingen waarmee wij onze zorg of dienstverlening verder kunnen verbeteren? U kunt dit melden aan de balie van de polikliniek of via patienttevredenheid@skbwinterswijk.nl. Uw feedback wordt zeer gewaardeerd. Om de kwaliteit van onze zorg te verbeteren, houden we regelmatig tevredenheidsonderzoeken onder patiënten, verwijzers en/of medewerkers. Dit doen wij op verschillende manieren, zoals:

ZorgkaartNederland
Op www.zorgkaartnederland.nl geven patiënten hun mening over hoe zij de zorg hebben ervaren. Er is een mogelijkheid om anoniem uw mening te geven over uw zorgverlener in het SKB en/of over het SKB als zorgorganisatie. Met deze waarderingen krijgen wij (en andere patiënten) inzicht in de patiëntervaringen. Daarnaast geeft het aan op welke punten we de zorg nog verder kunnen verbeteren. Hoe meer waarderingen op ZorgkaartNederland worden geplaatst, hoe betrouwbaarder de gegevens zijn. Wij stellen het daarom zeer op prijs als patiënten hun ervaringen willen delen. In de footer van deze website, helemaal onderaan de pagina, ziet u het actuele gemiddelde cijfer voor het SKB over de afgelopen maanden.

Telefonisch ontslaggesprek
Indien een patiënt opgenomen is geweest op één van de verpleegafdelingen van het SKB, wordt hij of zij binnen 72 uur na thuiskomst gebeld door de afdelingsverpleegkundige. In dit gesprek wordt onder andere gevraagd naar de mening over de geboden kwaliteit van zorg. Als uit dit gesprek verbeterpunten naar voren komen, worden deze op afdelingsniveau besproken en uitgevoerd.

Patiënten geven aan dit gesprek erg prettig te vinden. Ze ervaren deze betrokkenheid na ontslag uit het ziekenhuis als een extra service. De patiënt krijgt bijvoorbeeld nog extra informatie over de leefregels of het gebruik van pijnstillers.

CQ index
Deelname aan de CQ index van zorgverzekeraars. De afkorting CQ-index of CQI staat voor Consumer Quality Index. De CQ-index meet ervaringen van patiënten met hun zorgverlener.

Patiënttevredenheidsonderzoek
Regelmatig voeren we een patiënttevredenheidsonderzoek (PTO) uit. Dit doen we op verschillende manieren:

  • PTO zuil: via deze zuil vragen wij patiënten om een korte vragenlijst in te vullen. De zuil rouleert over de poliklinieken en wordt geplaatst voor een periode van drie weken. De rapportcijfers zijn na afloop van het onderzoek zichtbaar op de betreffende polikliniek. De ervaringen met deze PTO zuil zijn erg positief.
  • Online vragenlijst: met de komst van de PTO zuil, geven de online vragenlijsten geen extra informatie meer. De online vragenlijst wordt daarom alleen nog ingezet wanneer dit wordt gevraagd door een visitatiecommissie.


Voor alle tevredenheidonderzoeken geldt dat meningen en uitspraken geanonimiseerd worden vastgelegd en daarom nooit naar een individuele patiënt zijn te herleiden. Elk kwartaal publiceren wij de meest recente resultaten van de tevredenheidsonderzoeken.

‹ Terug

ontwikkeling en realisatie: HPU internet services