Ga direct naar inhoud

Patiënttevredenheid

Om de kwaliteit van onze zorg te blijven verbeteren, hebben we u nodig. Want uw ervaring en mening over onze zorg geeft ons informatie om de zorg nog beter af te stemmen op uw wensen en behoeften. Daarom houden we regelmatig tevredenheidsonderzoeken onder patiënten, verwijzers en/of medewerkers. De tevredenheidsonderzoeken zijn anoniem en nooit naar een individuele patiënt te herleiden. Daarnaast kunt u ons op de volgende manieren laten weten wat u van onze zorg vindt:

Patiënttevredenheidsonderzoek

Omdat we uw ervaring over onze zorg- en dienstverlening belangrijk vinden, houden we regelmatig patiënttevredenheidsonderzoeken op de poliklinieken en de verpleegafdelingen. Dat doen we op verschillende manieren. Wanneer op een polikliniek, onderzoeks- of verpleegafdeling een patiënttevredenheidsonderzoek start, wordt u hierover geïnformeerd. Dit gebeurt tijdens uw bezoek aan of verblijf in het ziekenhuis.

ZorgkaartNederland

Op www.zorgkaartnederland.nl geven patiënten hun mening over hoe zij de zorg hebben ervaren. Er is een mogelijkheid om anoniem uw mening te geven over uw zorgverlener in het SKB en/of over het SKB als zorgorganisatie. Met deze waarderingen krijgen wij (en andere patiënten) inzicht in de patiëntervaringen. Daarnaast geeft het aan op welke punten we de zorg nog verder kunnen verbeteren. Hoe meer waarderingen op ZorgkaartNederland worden geplaatst, hoe betrouwbaarder de gegevens zijn. Wij stellen het daarom zeer op prijs als patiënten hun ervaringen willen delen. In de footer van deze website, helemaal onderaan de pagina, ziet u het actuele gemiddelde cijfer voor het SKB over de afgelopen maanden.

Telefonisch ontslaggesprek

Indien een patiënt opgenomen is geweest op één van de verpleegafdelingen van het SKB, wordt hij of zij binnen 72 uur na thuiskomst gebeld door de afdelingsverpleegkundige. In dit gesprek wordt onder andere gevraagd naar de mening over de geboden kwaliteit van zorg. Als uit dit gesprek verbeterpunten naar voren komen, worden deze op afdelingsniveau besproken en uitgevoerd.

Patiënten geven aan dit gesprek erg prettig te vinden. Ze ervaren deze betrokkenheid na ontslag uit het ziekenhuis als een extra service. De patiënt krijgt bijvoorbeeld nog extra informatie over de leefregels of het gebruik van pijnstillers.

CQ index

Deelname aan de CQ index van zorgverzekeraars. De afkorting CQ-index of CQI staat voor Consumer Quality Index. De CQ-index meet ervaringen van patiënten met hun zorgverlener.

Compliment of suggestie

Heeft u een compliment of suggestie, laat het ons weten via onderstaand formulier.

Mogen wij contact met u opnemen?

Direct naar