• Home
  • Print
  • contact
  • Blog
  • Zorgverlenerslogin
Goed, veilig en gastvrij

Patiënttevredenheid

Om de kwaliteit van onze zorg te verbeteren, houden we regelmatig tevredenheidsonderzoeken onder patiënten, verwijzers en/of medewerkers. Dit doen wij op verschillende manieren, zoals:

ZorgkaartNederland
Op www.zorgkaartnederland.nl geven patiënten hun mening over hoe zij de zorg hebben ervaren. Er is een mogelijkheid om anoniem uw mening te geven over uw zorgverlener in het SKB en/of over het SKB als zorgorganisatie. Met deze waarderingen krijgen wij (en andere patiënten) inzicht in de patiëntervaringen. Daarnaast geeft het aan op welke punten we de zorg nog verder kunnen verbeteren. Hoe meer waarderingen op ZorgkaartNederland worden geplaatst, hoe betrouwbaarder de gegevens zijn. Wij stellen het daarom zeer op prijs als patiënten hun ervaringen willen delen. In de footer van deze website, helemaal onderaan de pagina, ziet u het actuele gemiddelde cijfer voor het SKB over de afgelopen maanden.

Telefonisch ontslaggesprek
Indien een patiënt opgenomen is geweest op één van de verpleegafdelingen van het SKB, wordt hij of zij binnen 72 uur na thuiskomst gebeld door de afdelingsverpleegkundige. In dit gesprek wordt onder andere gevraagd naar de mening over de geboden kwaliteit van zorg. Als uit dit gesprek verbeterpunten naar voren komen, worden deze op afdelingsniveau besproken en uitgevoerd.

Patiënten geven aan dit gesprek erg prettig te vinden. Ze ervaren deze betrokkenheid na ontslag uit het ziekenhuis als een extra service. De patiënt krijgt bijvoorbeeld nog extra informatie over de leefregels of het gebruik van pijnstillers.

CQ index
Deelname aan de CQ index van zorgverzekeraars. De afkorting CQ-index of CQI staat voor Consumer Quality Index. De CQ-index meet ervaringen van patiënten met hun zorgverlener.

Patiënttevredenheidsonderzoek
Regelmatig voeren we een patiënttevredenheidsonderzoek (PTO) uit. Dit doen we op verschillende manieren:

  • PTO zuil: via deze zuil vragen wij patiënten om een korte vragenlijst in te vullen. De zuil rouleert over de poliklinieken en wordt geplaatst voor een periode van drie weken. De rapportcijfers zijn na afloop van het onderzoek zichtbaar op de betreffende polikliniek. De ervaringen met deze PTO zuil zijn erg positief.
  • Online vragenlijst: met de komst van de PTO zuil, geven de online vragenlijsten geen extra informatie meer. De online vragenlijst wordt daarom alleen nog ingezet wanneer dit wordt gevraagd door een visitatiecommissie.


Voor alle tevredenheidonderzoeken geldt dat meningen en uitspraken geanonimiseerd worden vastgelegd en daarom nooit naar een individuele patiënt zijn te herleiden. Elk kwartaal publiceren wij de meest recente resultaten van de tevredenheidsonderzoeken.

Deel deze pagina op:

Google+

‹ Terug

RSS icon Actueel
11 sep 2017

Keurmerken voor SKB

Het Streekziekenhuis Koningin Beatrix (SKB) in Winterswijk en het Slingeland Ziekenhuis (SZ) in Doetinchem hebben van de Hart & Vaatgroep wederom het spataderkeurmerk en het vaatkeurmerk ontvangen..


06 sep 2017

Heeft u moeite met lezen of schrijven? Vraag hulp!

Het is de week van de alfabetisering! Wist u dat in Nederland 2,5 miljoen mensen problemen hebben met lezen en schrijven? Uit onderzoek blijkt dat taal en gezondheid nauw met elkaar zijn verbonden. M..


Blog icon Blog
Patiënten kunnen binnen 4 weken terecht op de poli Oogheelkunde
21-09-2017

Patiënten kunnen binnen 4 weken terecht op de poli Oogheelkunde

Per 1 augustus is het aantal spreekuren op de polikliniek Oogheelkunde uitgebreid. “Patiënten kunnen nu binnen vier weken terecht op de poli”, aldus Bram van Kooij, een van de zes oogartsen van de...

SKB legt uit
11-08-2017

SKB legt uit

Donderdag 21 september organiseren we onder de naam 'SKB legt uit' een informatieavond over 'omgaan met hartfalen.' Hartfalen is een ernstige ziekte met veel gevolgen voor de patiënt en diens naasten. In...

Streekziekenhuis Koningin Beatrix en Slingeland Ziekenhuis   ●   Samen voor een vitale Achterhoek: Santiz
ontwikkeling en realisatie: HPU internet services
Privacy  |  Disclaimer  |  Sitemap