Dit is een Santiz ziekenhuis   ●   Samen voor een vitale Achterhoek: Santiz
  • Home
  • Mijn SKB
  • SKBaby
  • Print
  • contact

Veelgestelde vragen Mijn SKB



Snel naar:

- DigiD en veiligheid                                                                        
- Inlogproblemen
- Algemeen
- Persoonsgegevens
- Medisch dossier en uitslagen bekijken
- Afspraken
- Vragenlijsten
- Meer informatie


DigiD en veiligheid

Waarom DigiD?
Gaat u naar uw gemeentehuis, of naar het loket van een andere overheidsinstelling? Dan moet u in veel gevallen uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs laten zien. Zo weet de overheid wie u bent. Op internet kunt u laten zien wie u bent door in te loggen met uw DigiD. Om de veiligheid van uw medische gegevens te beschermen kunt u alleen inloggen bij Mijn SKB als u een DigiD heeft.

 

Is inloggen met DigiD veilig?
Het SKB vindt uw privacy belangrijk en daarmee ook de beveiliging van uw (medische) gegevens online. Mijn SKB is een beveiligde omgeving. U logt in met uw DigiD en als extra beveiliging heet u ook een DigiD sms-code of de DigiD app nodig om in te loggen. Wanneer u inlogt met uw DigiD, wordt er een beveiligde verbinding tot stand gebracht tussen DigiD en uw computer, laptop of tablet. Alle gegevens tussen uw computer, laptop of tablet en DigiD worden hierdoor versleuteld. De beveiligde verbinding herkent u aan het hangslotje in de adresbalk (link naar de website) of rechts onderin uw internetbrowser. Kijk voor meer tips op www.digid.nl/veiligheid.

 

Waarom heb ik een DigiD code met sms-functie nodig?
Het SKB hecht erg veel waarde aan de bescherming van de medische gegevens en privacygevoelige informatie van haar patiënten. Daarnaast willen we onze patiënten de mogelijkheid bieden om op een zo veilig mogelijke manier de eigen medische gegevens in te zien en informatie uit te wisselen met de zorgverlener. De controle met sms-code zorgt voor deze extra veiligheid. Zelfs als iemand uw DigiD-code in handen krijgt, zal inloggen niet gaan omdat zij dan ook over uw (mobiele) telefoon moeten beschikken. Bovendien kunt u eenvoudiger uw wachtwoord herstellen als u deze ooit vergeet.

 

Ik heb een DigiD gebruikersnaam en wachtwoord, maar geen sms-code. Hoe zet ik de sms-code aan?
Het instellen van de extra controle met een sms-code doet u via de website van DigiD.
Let op: binnen drie werkdagen ontvangt u een brief per post van DigiD waarin een activeringscode staat vermeld. Met de activeringscode kunt u inloggen met sms-code activeren.

1. U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord op www.digid.nl. Klik op 'inloggen Mijn DigiD rechts bovenin het scherm.
2. Ga naar 'Inlogmethoden'. Daar klikt u op de link 'Extra controle via sms instellingen'.
3. Onder 'Extra controle via sms' klikt u op 'Controle via sms aanvragen'. Vul hier uw gegevens in. Als u een gesproken sms bericht wilt ontvangen,
    dan kunt u dat hier ook instellen.
4. Log vervolgens uit door rechts bovenin op 'Uitloggen' te klikken.
5. Binnen drie werkdagen ontvangt u per post een brief met een activeringscode en instructie. Na het activeren met deze code kunt u inloggen op
    Mijn SKB met uw DigiD.

 

Hoe kan ik gebruikmaken van de DigiD app om in te loggen?
In plaats van inloggen met uw gebruikersnaam, wachtwoord en sms-code, kunt u inloggen met de DigiD app. U kunt de DigiD app downloaden in de App Store (Apple apparaten) en in Google Play (Android apparaten). Na het downloaden van de DigiD app op uw tablet of smartphone kunt u de DigiD app activeren. Hoe u dat doet leest u hier.


Inlogproblemen

Als ik wil inloggen kom ik op een wit scherm of een pagina met een algemene foutmelding van de internetbrowser. Wat is er aan de hand?Waarschijnlijk voldoet de software op uw computer, laptop, tablet of mobiele telefoon niet meer aan de minimale beveiligingseisen van DigiD. Sinds 13 mei 2019 is het niet meer mogelijk om in te loggen met DigiD als u gebruik maakt van een verouderd besturingssysteem. Met een verouderd besturingssysteem kunt u niet meer inloggen met uw DigiD. In dat geval moet u het besturingssyseem en de internetbrowser updaten naar de meest recente versie.
Klik hier om te controleren of uw besturingssysteem en internetbrowser voldoen aan de minimale eisen. Als u vervolgens twee groene vlakken op uw beelscherm ziet, dan voldoen uw besturingssysteem en inernetbrowser aan de minimale eisen.

Heeft u vragen of opmerkingen over inloggen met DigiD? De helpdesk van DigiD is bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 22.00 uur via telefoonnummer 088 123 65 55 (lokaal tarief) of kijk op www.digid.nl/contact.

 

Algemeen

Hoe maak ik de tekst van Mijn SKB groter op mijn computer/beeldscherm?Voor alle websites, waaronder Mijn SKB, kunt u de grootte van de letter aanpassen in de internetbrowser. U kunt letters vergroten met behulp van toetsen op uw toetsenbord:

- Vergroten: druk tegelijkertijd op de CTRL en + (plus) knop;
- Verkleinen: druk tergelijkertijd op de CTRL en - (min) knop;
- Klaar met vergroten of verkleinen? In sommige browsers gaat u terug naar de oorspronkelijke grootte door tegelijkertijd op de CTRL en 0 (nul)
  klop te drukken.

 

Persoonsgegevens

Kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen op Mijn SKB?
Op dit moment* kunt u uw persoonsgegevens niet wijzigen in Mijn SKB. Wijzigingen in uw persoonsgegevens (zoals een adreswijziging) kunt u doorgeven aan de Inschrijfbalie.

*Vanaf 1 oktober 2019 heeft Mijn SKB extra mogelijkheden waardoor uw persoonlijke online zorgportaal nóg vollediger is. U kunt vanaf dat moment online wijzigingen doorgeven via een E-consult in Mijn SKB.

 

Medisch dossier en uitslagen bekijken

Kan ik het dossier van mijn kind bekijken?
Mijn SKB is beschikbaar voor patiënten van 16 jaar en ouder met een persoonlijke DigiD. Voor kinderen (of hun ouders/verzorgers) onder de 16 jaar is er geen mogelijkheid om online gegevens in Mijn SKB te bekijken.

 

Welke informatie kan ik inzien?
Mijn SKB biedt een zo volledig mogelijk overzicht van uw medische gegevens en uitslagen. Sinds de start van dit zorgportaal (9 maart 2017) is uw medisch dossier op Mijn SKB gevuld en zijn gegevens zichtbaar. Dat betekent dat u verslagen van afspraken van voor die datum niet in Mijn SKB ziet staan, met uitzondering van de labuitslagen. Labuitslagen worden ook van voor deze datum getoond.

In uw medisch dossier vindt u uw diagnoses, medicatieoverzicht, lijst met allergiëen die bekend zijn bij het SKB, patiëntbrieven (correspondentie van uw medisch specialist naar u, uw huisarts of een andere zorgverlener) en resultaten van metingen die bij u zijn uitgevoerd.
Vanaf 1 oktober 2019 worden de mogelijkheden in uw medisch dossier in Mijn SKB uitgebreid. U kunt dan onder meer behandelverslagen van poliklinische en klinische consulten en het verpleegkundig dossier bekijken.

 

Staan verslagen van mijn ziekenhuisopname in Mijn SKB?
Op dit moment kunt u verslagen van uw ziekenhuisopname nog niet bekijken in Mijn SKB. Vanaf 1 oktober 2019 kunt u verslagen van verpleegkundigen tijdens uw ziekenhuisopname bekijken en behandelverslagen van poliklinische en klinische consulten. U kunt de verslagen dan thuis nog eens rustig nalezen.

 

Zijn de uitslagen van onderzoek direct zichtbaar?
Uitslagen van onderzoeken afgenomen ná 9 maart 2017 zijn inzichtelijk. De uitslagen van onderzoeken (laboratorium-, weesel- en microbiologisch onderzoek en onderzoeken van Radiologie en Nucleaire Geneeskunde) zijn negen werkdagen nadat ze door het laboratorium of de behandelend arts zijn goedgekeurd zichtbaar in Mijn SKB.
Uw behandelaar zal de uitslagen met u bespreken tijdens uw volgende consult. Wijzig nooit, op basis van uitslagen, zonder overleg met uw arts uw medicatie-inname.

 

Waarom kan ik alleen telefonisch een afspraak maken als de MRSA-bacterie ooit bij mij is aangetoond?
In sommige gevallen zijn er speciale voorzorgsmaatregelen nodig om verspreiding van de MRSA-bacterie in het ziekenhuis te voorkomen. Onze medewerker zal dit telefonisch met u bespreken. Om deze maatregelen te kunnen nemen moet voorafgaand aan uw polikliniekbezoek duidelijk zijn of u (nog steeds) drager bent van deze bacterie. Meer informatie vindt u in de folder MRSA.

 

Hoe kan ik beeldmateriaal zoals scans en röntgenfoto's bekijken?
U kunt in Mijn SKB geen beeldmateriaal zoals scans of röntgenfoto's bekijken.

Afspraken

Kan ik via Mijn SKB een afspraak maken?
Nee, u kunt via Mijn SKB geen afspraak maken voor een spreekuur of polikliniek*.

*Vanaf 1 oktober 2019 is het mogelijk om een afspraak te maken in Mijn SKB via een verwijzing. Dat betekent u alleen een afspraak via Mijn SKB
  kan maken als u van uw huisarts een doorverwijzing heeft gekregen naar het SKB. Een controle-afspraak maakt u in het SKB. Uw aankomende afspraken
  en afspraken in het verleden vindt u in Mijn SKB terug bij 'Afspraken'.

 

Kan ik een afspraak wijzigen of annuleren via Mijn SKB?
Nee, u kunt niet zelf een afspraak wijzigen of annuleren via Mijn SKB.

 

Vragenlijsten


Wat gebeurt er als ik mijn vragenlijst niet invul/verstuur voorafgaand aan mijn afspraak? 
Als u de vragenlijst (onder 'Actielijst') in Mijn SKB niet invult en afrondt, zult u in veel gevallen de papieren vragenlijst nog moeten invullen voorafgaand aan uw consult in het ziekenhuis.
Online uw vragenlijst invullen heeft vele voordelen. Bijvoorbeeld dat u de vragenlijst kunt invullen op een moment wanneer u dat uitkomt. Daarnaast kunt u rustig de tijd nemen om na te denken over uw antwoorden.

 

Wat moet ik doen als ik iets fout heb ingevuld op mijn vragenlijst?
Als u de vragenlijst heeft ingevuld en opgeslagen* kunt u deze niet meer wijzigen. U kunt de antwoorden nog wel bekijken. Als u een fout heeft gemaakt of niet de juiste informatie heeft ingevuld moet u dit tijdens de afspraak met uw zorgverlener aangeven.

*Als u op 'opslaan' klikt wordt uw ingevulde vragenlijst naar het SKB verzonden.

 

Meer informatie

- Korte handleiding van Mijn SKB.
- Uitgebreide handleiding van Mijn SKB.


Naar boven

‹ Terug

ontwikkeling en realisatie: HPU internet services