Dit is een Santiz ziekenhuis   ●   Samen voor een vitale Achterhoek: Santiz
  • Home
  • Mijn SKB
  • Print
  • contact
  • Zorgverlenerslogin

Samenstelling en taken Cliëntenraad

Samenstelling Cliëntenraad 

  • Erik Huitink (voorzitter)
  • Ruud Hudepohl (secretaris)
  • Willemien Wormgoor
  • Ellen te Winkel
  • Ineke Weerkamp


Taken Cliëntenraad
De Cliëntenraad vergadert iedere maand. Ze hebben regelmatig
overleg met de Raad van Bestuur en hebben een goede relatie met de Raad van
Toezicht en de Ondernemingsraad.

Door regelmatig overleg, het lezen van stukken en luisteren naar de mensen in de omgeving, volgt de Cliëntenraad de gang van zaken die de cliënten aangaan. Het belang van de cliënt staat voorop; vanuit die gedachte kan de raad adviserend en stimulerend bezig zijn.

Onderwerpen die aan de orde komen zijn o.a.:

  • voedingsaangelegenheden
  • informatieverstrekking aan de patiënt
  • privacy
  • wachtlijsten
  • bouw en verbouw
  • lezen van jaarverslag, begroting, jaarrekening
  • algemeen beleid op het gebied van de kwaliteit, veiligheid, de gezondheid of de hygiëne en de geestelijke verzorging, wijziging van doelstellingen, fusies


In een jaarplan worden de prioriteiten aangegeven. Actuele zaken worden altijd besproken.

‹ Terug

ontwikkeling en realisatie: HPU internet services