• Home
  • Print
  • contact
  • Blog
  • Zorgverlenerslogin
Goed, veilig en gastvrij

Missie en visie

De missie, visie en waarden geven aan waar het SKB voor staat en welke richting voor de komende jaren is gekozen. Het motto luidt: ‘SKB, thuis in de Achterhoek’

Missie
Het SKB  biedt voor de inwoners van de Oost-Achterhoek een basispakket medisch-specialistische zorg. Dit pakket is een volwaardig zorgaanbod zo dichtbij mogelijk voor de patiënt. Goede samenwerking met huisartsen is daarom een eerste prioriteit. Wanneer kwaliteitseisen hier om vragen wordt met andere ziekenhuizen samengewerkt. Medewerkers van het SKB zijn goed opgeleid, professioneel, ondernemend en leveren kwalitatief goede zorg in een veilige, persoonlijke, kleinschalige en gastvrije omgeving.

Kenmerkend voor het SKB is de menselijke maat. Specifiek voor de oudere mens zijn er seniorvriendelijke zorg en voorzieningen. Op bovenregionale speerpunten blinkt het SKB uit en deze versterken de basis medisch-specialistische zorg. Het SKB neemt naast de verantwoordelijkheid voor de patiënt ook maatschappelijke verantwoordelijkheid voor de regio door bij te dragen aan het (zorg)voorzieningenniveau en het bieden van werkgelegenheid, opleidingsplaatsen / stages en goed werkgeverschap.

(Zorg)visie
Kenmerkend voor de zorg- en dienstverlening van het SKB is de persoonlijke benadering. Patiënten weten wie hun hoofdbehandelaar is en kennen deze behandelaar persoonlijk. De zorgvraag van de patiënt is het uitgangspunt voor de zorgprofessionals. Op basis van de beroepsstandaarden wordt in afstemming met de patiënt, en waar nodig met diens familie of relaties, de zorg ingericht. De patiënt heeft hierbij steeds meer de eigen regie. Ook buiten het ziekenhuis wordt continuïteit van zorg gegarandeerd door intensieve samenwerking met de verschillende zorgpartners in de regio. Het SKB is zich ervan bewust dat niet alle zorg zelf geleverd kan worden. Het SKB draagt er zorg voor, dat bekend is wie de regie over de zorgverlening overneemt op het moment dat een patiënt het ziekenhuis verlaat. Daarnaast voelt het SKB zich ook verantwoordelijk voor mensen die zichzelf graag een gezondere levensstijl aan willen meten. Het SKB wil een partner zijn voor gezond leven en werkt hiertoe samen met de gemeenten. Het SKB blinkt uit in gastvrijheid en dienstverlening. Binnen een professionele context kan de sfeer als gemoedelijk worden getypeerd. Goede zorg is veilig, doeltreffend, doelmatig en patiëntgericht. Het SKB zet zich dagelijks in de zorgverlening zo veilig mogelijk in te richten volgens de laatste medische inzichten.

Kernwaarden
De kernwaarden van SKB zijn: 

  • Goed
  • Veilig
  • Gastvrij

    Een belangrijke waarde in het SKB  is dienstbaar. Dienstbaar staat voor: “denken vanuit de patiënt. We begrijpen waar de wensen en belangen van patiënten liggen en handelen daarnaar. We nemen niet de manier waarop we het altijd al hebben gedaan als uitgangspunt, maar die waar de patiënt zich goed bij voelt. We verlenen dus uitstekende zorg in een patiëntvriendelijke omgeving.”

    Gastvrijheid en gastvrije zorg zijn onderdeel van deze kernwaarde en zijn verweven in ons denken en doen.

Deel deze pagina op:

Google+

‹ Terug

RSS icon Actueel
16 jun 2017

Coschap van het Jaar Verkiezing

Op woensdag 14 juni werd door de Medische Faculteitsvereniging Nijmegen en de Ko-Raad weer de jaarlijkse ‘Coschap van het Jaar Verkiezing’ gehouden. Bij deze verkiezingen werden de beste c..


31 mei 2017

Wereld Niet Roken Dag

Vandaag, 31 mei, is het Wereld Niet Roken Dag. In 1987 werd deze dag in het leven geroepen door de World Health Organization om meer aandacht te vragen voor de gevaren van roken. Rookt u nog? En ..


Blog icon Blog
Online inzicht in uw medische gegevens via Mijn SKB
08-03-2017

Online inzicht in uw medische gegevens via Mijn SKB

Vanaf 9 maart 2017 kunnen patiënten van 16 jaar of ouder, inzage krijgen in hun medische gegevens via de beveiligde internetomgeving Mijn SKB. Door met uw DigiD code met sms-functie in te loggen op Mijn SKB, kunt u...

Het nieuwe patiëntenmagazine is uit
01-05-2017

Het nieuwe patiëntenmagazine is uit

Vanaf vandaag wordt de tweede editie van ons magazine, ‘Welkom in ons ziekenhuis’, wordt uitgedeeld op de verpleegafdelingen en ligt in de wachtkamers van de poliklinieken. In deze editie leest u o.a. over...

ontwikkeling en realisatie: HPU internet services
Privacy  |  Disclaimer  |  Sitemap