• Home
  • Print
  • contact
  • Blog
  • Zorgverlenerslogin
Goed, veilig en gastvrij

Elke ervaring telt en verdient onze aandacht

Afdeling D2 wint Gastvrijheidsaward

Het verblijf in het ziekenhuis moet voor patiënten en bezoekers zo aangenaam mogelijk zijn, zodat ze met een positieve ervaring het ziekenhuis weer verlaten. De eerste indruk is hierbij erg belangrijk. Zijn de medewerkers vriendelijk, ziet het er opgeruimd uit, zomaar een paar dingen. Natuurlijk doen we met z’n allen ons best de gastvrijheid steeds verder te verbeteren. Ziekenhuisbreed, maar ook iedere afdeling en polikliniek is hiermee bezig.

Dat gastvrijheid niet veel hoeft te kosten bewijzen de medewerkers van afdeling D2 met hun kaartje ‘Elke ervaring telt en verdient onze aandacht’. Ze hebben daarmee de Gastvrijheidsaward  gewonnen.

Gastvrij, kleine moeite, groot plezier
De afdeling heeft iets ontwikkeld waarmee iedereen wordt bereikt: patiënten, familie maar ook alle zorgverleners. Dit is het kaartje ‘Elke ervaring telt en verdient onze aandacht’ geworden.

Iedere patiënt ontvangt dit kaartje bij zijn opname. Tijdens het verblijf kunnen patiënten of de familie op de achterkant hun ervaringen opschrijven, zowel positieve als negatieve. Als patiënten naar huis gaan, leveren ze het kaartje in het bij het secretariaat. Als dank ontvangen ze dan een kleiner kaartje met daarop dezelfde tekst en op de achterzijde ‘Bedankt voor uw reactie’. De medewerkers van de afdeling nemen de reacties door en indien nodig treffen zij maatregelen.
Het is bedoeling dat de ingeleverde kaartjes op de muur in de toilet hangen, zodat iedereen kan lezen hoe patiënten onze zorg ervaren.

Aurelia Elsinghorst, secretaresse van D2 vertelt: "Gastvrij zijn is niet moeilijk, maar zit ‘m vooral in de kleine dingen. De eerste indruk van gasten wordt bepaald in de eerste 7 seconden. Wees daarom vriendelijk en alert. Zie je een patiënt de lift uitkomen en zoekend rondkijken, loop dan even naar hem of haar toe en vraag of je kunt helpen. Het is een kleine moeite, maar levert wel heel veel op.”

Deel deze pagina op:

Google+

‹ Terug

RSS icon Actueel
17 aug 2017

Ik zorg voor...

Lees hier het interview met een vrijwilliger van de parkeerservice.


14 aug 2017

De behandeling van een beroerte (CVA)

Als er sprake is van een beroerte dan gaat er iets mis met de bloedvoorziening van de hersenen. Een deel van de hersenen krijgt op dat moment voor korte of langere tijd geen zuurstof meer. Dit veroorz..


Blog icon Blog
SKB legt uit
11-08-2017

SKB legt uit

Donderdag 21 september organiseren we onder de naam 'SKB legt uit' een informatieavond over 'omgaan met hartfalen.' Hartfalen is een ernstige ziekte met veel gevolgen voor de patiënt en diens naasten. In...

Het derde patiëntenmagazine is uit
26-07-2017

Het derde patiëntenmagazine is uit

De derde editie van het magazine, ‘Welkom in ons ziekenhuis’, ligt vanaf maandag 31 juli op de verpleegafdelingen en in de wachtkamers van de poliklinieken. In deze editie leest u o.a. over de risico's van...

Streekziekenhuis Koningin Beatrix en Slingeland Ziekenhuis   ●   Samen voor een vitale Achterhoek: Santiz
ontwikkeling en realisatie: HPU internet services
Privacy  |  Disclaimer  |  Sitemap