• Home
  • Print
  • contact
  • Blog
  • Zorgverlenerslogin
Goed, veilig en gastvrij

Facilitair bedrijf

Het Facilitair Bedrijf biedt patiënten en bezoekers verschillende voorzieningen aan, zoals restaurant 't Kwartier, de winkel, de Gastenservice en de kapsalon. Ook biedt het Facilitair Bedrijf ondersteuning bij de verschillende zorgprocessen. Wij hopen daarmee uw verblijf in ons ziekenhuis zo aangenaam mogelijk te maken.

Tot het Facilitair Bedrijf behoren de volgende onderdelen:

Dienstencentrum

  • Catering, Receptie en Gastenservice
  • Schoonmaak en Logistiek
  • Zorgassistenten


Gebouw en techniek

  • Technische dienst en beveiliging
  • Projectenbureau waaronder gebouwbeheer, staf en facilitair bureau
  • Inkoop

Schoonmaak
Een team van 30 medewerkers zorgt -voornamelijk in de avonduren- voor het schoonmaken van het SKB. Naast de dagelijkse werkzaamheden is het team geschoold in specifieke werkzaamheden, zoals het schoonmaken van operatiekamers, het desinfecteren van besmette kamers. Het team zorgt eveneens voor de schone gordijnen op de patiëntenkamers.
 
Logistiek
Logistiek omvat een breed terrein van werkzaamheden. Alle goederen die het SKB gebruikt, komen binnen bij de afdeling Logistiek. De medewerkers zorgen ervoor dat de goederen worden opgeslagen in het centraal magazijn en vervolgens worden de voorraden op de afdelingen op peil gehouden. Ook de distributie van schoon linnengoed en dienstkleding valt onder het aandachtsgebied van logistiek, evenals de verzorging van de inkomende en uitgaande post en het transport van alle afvalstromen.
 
Inkoop
Achter de schermen zorgt de afdeling Inkoop voor het inkopen van de goederen en diensten in een scherpe prijs/kwaliteit verhouding. De veel voorkomende gebruiksartikelen worden efficiënt besteld en gecontroleerd via een geautomatiseerd systeem met een rechtstreeks link met de inkomende en uitgaande artikelen in het magazijn.
 
Zorgassistenten en keuken
De zorgassistenten komt u tegen op de verpleegafdelingen. Zij zorgen dat uw kamer en bed schoon zijn, serveren u dranken en adviseren u bij de keuze van de maaltijden. Aan het begin van uw opname wordt een menukaart aan u uitgereikt die past bij uw situatie. Hierdoor kunt u van te voren bedenken wat u wilt eten.

Voor het ontbijt en de lunch komt de zorgassistente bij u met de broodserveerwagen. Uw keuze wordt door de zorgassistent direct aan het bed geserveerd. In de loop van de dag wordt gevraagd welke warme maaltijd u wenst te eten. Digitaal wordt uw keuze doorgezonden naar de keuken waarna de maaltijd voor u wordt klaargemaakt. Rond 17.00 uur serveren de zorgassistentes de warme maaltijd.
 
Gebouwbeheer en techniek
Het ziekenhuis is meer dan 25 jaar oud en moet voldoen aan de eisen van de tijd. Tijdens uw bezoek  zult u merken dat er op verschillende plaatsen wordt gerenoveerd. De medewerkers van gebouwbeheer en techniek zorgen voor een toekomstbestendig gebouw met moderne technische installaties en apparatuur. Door het toepassen van vakkundig onderhoud, heeft het SKB betrouwbare installaties en apparatuur.

Kwaliteit en het Facilitair Bedrijf
Vraaggericht werken, kwaliteitsdenken en transparantie staan centraal in het denken en doen van de ruim 150 facilitaire medewerkers.
Onze medewerkers hebben een signaleerfunctie wat betreft hun omgeving. Zij signaleren defecten en verbeterpunten. Klantgerichtheid en klantvriendelijkheid staan hoog in het vaandel. Aan de hand van meetbare parameters meten wij de kwaliteit van onze producten en werkzaamheden. Uitkomsten van metingen moeten ervoor zorgen dat indien nodig, verbeteracties worden ondernomen.

Deel deze pagina op:

Google+

‹ Terug

RSS icon Actueel
11 sep 2017

Keurmerken voor SKB

Het Streekziekenhuis Koningin Beatrix (SKB) in Winterswijk en het Slingeland Ziekenhuis (SZ) in Doetinchem hebben van de Hart & Vaatgroep wederom het spataderkeurmerk en het vaatkeurmerk ontvangen..


06 sep 2017

Heeft u moeite met lezen of schrijven? Vraag hulp!

Het is de week van de alfabetisering! Wist u dat in Nederland 2,5 miljoen mensen problemen hebben met lezen en schrijven? Uit onderzoek blijkt dat taal en gezondheid nauw met elkaar zijn verbonden. M..


Blog icon Blog
Patiënten kunnen binnen 4 weken terecht op de poli Oogheelkunde
21-09-2017

Patiënten kunnen binnen 4 weken terecht op de poli Oogheelkunde

Per 1 augustus is het aantal spreekuren op de polikliniek Oogheelkunde uitgebreid. “Patiënten kunnen nu binnen vier weken terecht op de poli”, aldus Bram van Kooij, een van de zes oogartsen van de...

SKB legt uit
11-08-2017

SKB legt uit

Donderdag 21 september organiseren we onder de naam 'SKB legt uit' een informatieavond over 'omgaan met hartfalen.' Hartfalen is een ernstige ziekte met veel gevolgen voor de patiënt en diens naasten. In...

Streekziekenhuis Koningin Beatrix en Slingeland Ziekenhuis   ●   Samen voor een vitale Achterhoek: Santiz
ontwikkeling en realisatie: HPU internet services
Privacy  |  Disclaimer  |  Sitemap