Ga direct naar inhoud

Beeldbellen met uw zorgverlener via BeterDichtbij

Via de gratis app BeterDichtbij kunt u eenvoudig en veilig via uw mobiele telefoon of tablet beeldbellen met uw zorgverlener. Tijdens een beeldbelafspraak kunnen u en uw zorgverlener elkaar horen en zien via een beveiligde internetverbinding. Een beeldbelafspraak kan een afspraak in het ziekenhuis soms vervangen. Daardoor hoeft u niet meer altijd naar het ziekenhuis te komen. Dit scheelt u reistijd en soms ook reiskosten. 

Voorbereiden op uw beeldbelafspraak

Uw arts of andere zorgverlener plant met u een beeldbelafspraak in. Het is belangrijk om een aantal dagen vóór uw afspraak de volgende punten door te nemen als voorbereiding op uw afspraak:

  • U heeft de BeterDichtbij app geactiveerd op uw mobiele telefoon of tablet en u heeft een actief gesprek met de zorgverlener.
  • U heeft de BeterDichtbij app toestemming gegeven voor het toesturen van meldingen (notificaties) en toegang tot uw microfoon en camera. Op de website van BeterDichtbij staat hoe u dit doet. 
  • Uw telefoon staat aan, en niet op vliegtuigstand en ook niet op niet-storen.
  • Controleer of u een werkende internetverbinding heeft (bij voorkeur via wifi of anders via 4G).
  • Zorg voor een omgeving waarin u rustig kunt bellen.

Let op: u kunt niet beeldbellen met uw zorgverlener via de computer, maar alleen met een mobiele telefoon of tablet waar de BeterDichtbij app goed op is geactiveerd.

Zo werkt het beeldbellen via BeterDichtbij

Beeldbellen via een Android telefoon of tablet

  • Zorg dat uw telefoon/tablet aan staat en niet op vliegtuigstand of stil staat.
  • Als uw zorgverlener belt, dan ziet u boven in uw scherm een melding binnenkomen.
  • Klik in de melding op ‘Open BeterDichtbij’ om bij het opneem scherm van uw telefoon te komen.
  • Neem de oproep op zoals u gewend bent. De beeldbelverbinding wordt nu opgestart (dit kan even duren).
  • Misschien vraagt uw telefoon nu om toegang tot uw microfoon en camera. Het is belangrijk dat u deze toestemming geeft, anders kunt u niet beeldbellen met uw zorgverlener.
  • Het scherm gaat laden en hierna ziet u de zorgverlener. U voert het gesprek.
  • Klaar? Uw zorgverlener hangt op en het gesprek wordt beëindigd.

Beeldbellen via een Apple iPhone of iPad

  • Zorg dat uw telefoon aan staat en niet op vliegtuigstand of stil staat.
  • Als uw zorgverlener belt ziet u boven in uw scherm een melding of u ziet het normale belscherm.
  • Neem de oproep op zoals u gewend bent (via de blauwe knop).
  • De BeterDichtbij app start nu gelijk op.
  • Ziet u rechtsonder het BeterDichtbij logo? Klik hier dan op. De BeterDichtbij app dan automatisch opgestart en de beeldbelverbinding wordt opgestart (dit kan even duren).
  • De eerste keer dat u het gebruikt, zal uw telefoon om toegang tot uw microfoon en camera vragen. Het is belangrijk dat u deze toestemming geeft, anders kunt u niet beeldbellen met uw zorgverlener.
  • Het scherm gaat laden en hierna ziet u de zorgverlener. U voert het gesprek.
  • Klaar? Uw zorgverlener hangt op en het gesprek wordt beëindigd.

Heeft u vragen?

We helpen u graag verder. Neem gerust contact met ons op via 0543 54 4455. In de avonden en weekenden kunt u ook contact opnemen met de BeterDichtbij servicedesk via service@beterdichtbij.nl of 085 27 35 398. Meer informatie vindt u op de website van BeterDichtbij.

Download direct de BeterDichtbij app

   

Direct naar